GROVMOTORIK PÅ TILBUD! Køb her
INKONTINENSVARER ER NEDSAT! Køb her
OPTJEN 5% I RABATPOINT VED KØB!
Ring 52 11 10 77
Skriv til kundeservice@autismeshoppen.dk
Log ind

Glemt adgangskode?

0 0

Vis ønskelisten Tilføj alle til kurven

0 0
Kurv (0)
I alt: 0.00 kr.

Kasse

Køb for mere og få gratis fragt til posthus Tillykke! Du får gratis fragt til posthus!

Mulighed for gratis fragt på ordrer over 1000 kr.

  • Visualisering og struktur
    • Struktur (piktogrammer)
      • Enkelte piktogrammer
        • Dreng
        • Pige
      • Værdipakker & komplette sæt
      • Træningspiktogrammer
      • Piktogramtavler
    • Nonverbal kommunikation
      • Piktogrammenuer
      • Sådan har jeg det
    • Time Timer
  • Pleje og velvære
    • Fidgets
    • Kugledyner
    • Tyngde
    • Stress & fokus
    • Uro/find ro
    • Bidesmykker
    • Bøger om autisme
  • Sanser
    • Sanserum
    • Sanseintegration
    • Synssansen
    • Høresansen
  • Udviklingslegetøj
    • Kreativitet og hobby
    • Lærerigt legetøj
    • Sensorisk legetøj
    • Motorik og koordination
      • Grovmotorik
      • Finmotorik
    • Svømning og vandleg
  • Renlighed og inkontinens
    • Bleer til store børn
    • Badeblebukser
    • Inkontinens voksne
  • Udsalg
Log ind
Min konto

Glemt adgangskode?

  • Visualisering og struktur
    • Struktur (piktogrammer)
      • Enkelte piktogrammer
        • Dreng
        • Pige
      • Værdipakker & komplette sæt
      • Træningspiktogrammer
      • Piktogramtavler
    • Nonverbal kommunikation
      • Piktogrammenuer
      • Sådan har jeg det
    • Time Timer
  • Pleje og velvære
    • Fidgets
    • Kugledyner
    • Tyngde
    • Stress & fokus
    • Uro/find ro
    • Bidesmykker
    • Bøger om autisme
  • Sanser
    • Sanserum
    • Sanseintegration
    • Synssansen
    • Høresansen
  • Udviklingslegetøj
    • Kreativitet og hobby
    • Lærerigt legetøj
    • Sensorisk legetøj
    • Motorik og koordination
      • Grovmotorik
      • Finmotorik
    • Svømning og vandleg
  • Renlighed og inkontinens
    • Bleer til store børn
    • Badeblebukser
    • Inkontinens voksne
  • Udsalg
0 0
0 Min ønskeliste

Vis ønskelisten Tilføj alle til kurven

0 0
0 Kurv
Kurv (0)
I alt: 0.00 kr.

Kasse

Køb for mere og få gratis fragt til posthus Tillykke! Du får gratis fragt til posthus!

Mulighed for gratis fragt på ordrer over 1000 kr.

GROVMOTORIK PÅ TILBUD! Køb her
INKONTINENSVARER ER NEDSAT! Køb her
OPTJEN 5% I RABATPOINT VED KØB!

Fortrydelse af køb og returnering

Du har 14 dages fortrydelsesret ifølge forbrugeraftaleloven. De 14 dage løber fra den dag, du modtager dine varer. Fortrydelsesretten er udelukkende forbundet med køb og forlænges ikke i forbindelse med ombytning, reklamation eller andre forhold.

Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

For at gøre brug af din fortrydelsesret skal du, gerne så hurtigt som muligt og senest 14 dage efter modtagelse af varerne, informere os skriftligt om, at du gerne vil benytte din fortrydelsesret, samt evt. grunden til at du fortryder dit køb, men dette er ikke et krav.

Du kan enten blot skrive til os med dit ordrenummer og ønske om at fortryde købet eller bruge standardfortrydelsesformularen i bunden af siden.

Ved fortrydelse skal du være opmærksom på følgende:

  • Du har 14 dage til at fortryde dit køb. Det skal du gøre skriftligt på mail: kundeservice@autismeshoppen.dk. Herefter har du 14 dage til at sende varen retur. Varen skal sendes retur så hurtigt som muligt. Vær opmærksom på, at hvis du undlader at meddele din fortrydelse som beskrevet her og blot sender varen retur, risikerer du at overskride fristen for meddelelse af fortrydelse, såfremt varen ikke er os i hænde før fortrydelsesfristens udløb.
  • Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for. Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder).
  • Som udgangspunkt er vi forpligtet til at tilbagebetale beløbet indenfor 14 dage, efter du har meddelt os om, at du fortryder dit køb. Vi forbeholder os dog retten til at afvente modtagelsen af varen, inden vi refunderer dig, såfremt du ikke har fremlagt klar dokumentation for, at du har afsendt varen og hvilken stand varen returneres i.
  • Vi tilbagebetaler beløbet på det kort, der er blevet brugt ved købet, såfremt der ikke skriftligt er blevet aftalt andet.
  • Varen må gerne være afprøvet, men ikke brugt. Indpakning, etiketter, samt selve varen skal være i nystand i sådan en grad, at varen kan sælges til indkøbspris.  Kan varen grundet værdiforringelse kun sælges til nedsat pris, kan du risikere at vi modregner værdiforringelsen i det beløb der refunderes, alt afhængig af varens handelsmæssige værdi.
  • Emballageskader eller manglende emballage kan udgøre en værdiforringelse.
  • Er varen brugt eller i så dårlig stand, at den ikke vurderes at have en handelsmæssig værdi, forbeholder vi os retten til at nægte refusion. Sådan beslutning vil blive kommunikeret til dig via mail, hvor fotografier af varen bruges til at dokumentere varens stand.
  • Vær opmærksom på, at ansvaret for varen påhviler dig fra leveringstidspunktet til vi modtager den retur. Det betyder, at eventuelle transportskader ved returnering, som resulterer i værdiforringelse, kan resultere i nedsat eller ingen refusion for varen. Pak derfor varen omhyggeligt, for at minimere risikoen for transportskader.
  • Varer, som fremstilles specielt for dig eller ved brug af personlige/ikke kommercielle materialer, som du har leveret, er ikke omfattet af fortrydelsesretten (se mere længere nede).
  • Hygiejnevarer som bleer, badeblebukser, inkontinensvarer, tandbørster, mm. tages ikke retur, hvis emballagen er brudt og/eller labels er fjernet.
  • Du afholder selv omkostningerne omkring returnering af varerne
  • Såfremt varen returneres som ny og der ikke konstateres værdiforringelse, er du berettiget til at få alle dine penge tilbage, inkluderende eventuelle leveringsomkostninger, dog ikke ekstra leveringsomkostninger, hvis du selv har valgt en anden levering end vores billigste.
  • Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen eller undlade at hente din pakke uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
  • Du kan heller ikke kun fortryde en del af en ordre. Du fortryder altid hele købet og ikke de enkelte varer.

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i producentens originale emballage. Hvis den originale emballage mangler eller er beskadiget, kan det i nogle tilfælde medføre en værdiforringelse af varen.

Særligt for tøj, tekstiler, samt materialer med sugeevne (lugt, fugt, mm.):

    • Har du taget en vare i brug, hvilket resulterer i at varen “suger” lugte såsom sved, parfume, cigaretter, madlugte, husdyrlugte, mm., kan det betyde at vareværdien er forringet.
    • Er der synlige skader (også mindre) eller pletter (også enkelte) på varen, kan du risikere at refusionen nedsættes eller at der nægtes refusion afhængig af varens handelsmæssige værdi.
    • Har du IKKE taget varen i brug, men den er stadig blevet skadet, plettet, udsat for lugte, såsom cigaretter, parfume, mad- eller husdyrlugt, mm., anses varen IKKE som returneret i stand “som ny”. Alt afhængigt af varens stand og de muligheder der er for at istandsætte den/sælge den, kan du risikere at blive trukket i refusionen for evt. direkte omkostninger, såsom vask/rens og/eller konstateret værdiforringelse.
    • Ønsker du at være sikker på, at du får fuld refusion ved anvendt fortrydelsesret, skal du ikke tage varen i brug. Når du vil prøve et produkt, skal du altid sørge for at holde produktet rent og beskytte det ved f.eks. at bruge ekstra betræk i samme farve (!vigtigt for at undgå farveafsmitning!) som produktet til dyner/sidde- og liggeunderlag/lagner, mm. eller prøve tøj ovenpå andet RENT tøj. Du skal også sørge for at holde det væk fra lugte, såsom cigaretlugt, husdyrlugt, madlugt, parfumer, sved og alle de andre lugte, der måtte være. Vi anbefaler derfor, at du ikke bruger parfume, når du prøver varer, som du overvejer at returnere. Vær også opmærksom på, at parfumelugt, som stammer andre steder fra, f.eks. dit vaskemiddel eller skyllemiddel, som du har vasket dynebetræk eller tøj med, overføres nemt til varerne og forringer deres værdi på lige fod med alle andre lugte, beskrevet ovenfor. Desuden skal du være ekstra opmærksom på, at der ikke bliver spildt på tekstiler, samt at der ikke opstår huller eller andre skader. Sidst men ikke mindst skal du gemme den originale emballage og lade være med at fjerne mærkater, labels eller andre elementer, som indgår i varens eller emballagens helhed.
    • OBS! Ved returnering skal eventuelle lugte ikke dækkes over med parfume, som vi oplever nogle gange. Parfume kan være alergifremkaldende og er den hyppigste årsag til konstateret værdiforringelse.

Begrænsning

For at undgå svindel og spekulation, forbeholder vi os retten til at nægte at sælge en vare til en kunde, som indenfor de sidste 6 måneder har fortrudt købet på den samme vare eller en lignende vare, f.eks. en anden udgave eller størrelse af samme vare, samt varer, som anses for at være beslægtet grundet samme eller lignende specifikationer. Dette sker baseret på en konkret vurdering af kundehistorik eller omstændigheder ved retur. Særligt fortrydelse af køb, hvor kunden bestiller den samme vare igen med det samme, evt. for at udnytte et tilbud eller lignende, anses som køb i strid med vores regler om spekulationer.

Vær opmærksom på, at fortrydelse af køb kun kan udøves i forbindelse med et køb. Det vil sige at din fortrydelsesret løber fra den dato, du modtager dine varer. Vælger du at bytte eller reklamere en vare, anses dette ikke som grund til forlængelse af fortrydelsesretten.

Returnering ved fortrydelse

Du skal returnere dine varer til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal selv afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens modtagelse og frem til vi får den retur.

Du sender varen til følgende adresse:

Damsgaard Jensen Web ApS
Samsøgade 27, 2.
8000 Aarhus C

Vi tager ikke imod pakker, sendt til pakkepost eller med efterkrav. Retur foregår udelukkende via postforsendelse eller forsendelse med fragtmænd direkte til vores adresse og ikke via personlig fremmøde. Undgå venligst at benytte DAO. På trods af hvad man kan læse på deres hjemmeside, tilbyder de IKKE erhvervslevering, idet de udelukkende leverer om natten. Erhvervslevering foregår mellem 8:00 og 16:00 på hverdage. Skal du returnere en vare, leveret med fragtmænd, sørger vi for at bestille returfragt, dog er det stadigvæk dig der betaler for returforsendelsen. Betaling opkræves inden varen bliver afhentet. Ved manglende betaling forbeholder vi os retten til at trække prisen for returforsendelsen fra vareværdien ved refundering i de tilfælde, hvor varens pris overstiger prisen for levering.

Ved retur af varer, som grundet deres størrelse eller vægt leveres med fragtmænd, bestiller vi returfragten for dig. Du vil i den forbindelse blive opkrævet den fulde fragtpris for returforsendelsen. Du er desuden ansvarlig for at varen pakkes forsvarligt og tilstrækkeligt, samt sættes på palle, hvis relevant. Gods skal altid fastgøres forsvarligt til pallen, så den ikke glider af eller vælter fra pallen.

Undtagelser

Der er nogle typer varer, som grundet deres karakter, er undtaget fortrydelsesretten. Heriblandt:

  • varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg
  • varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt,
  • forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen,
  • varer, som på grund af deres art bliver uløseligt blandet sammen med andre varer ved leveringen,
  • digitalt indhold, som ikke leveres på et fysisk medium, hvis udførelsen er påbegyndt med dit forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse af, at du dermed mister din fortrydelsesret

Fortrydelsesret for erhvervskunder

Der er som udgangspunkt ingen fortrydelsesret for erhvervskunder. Der kan dog i særlige tilfælde aftales fortrydelsesret i forbindelse med f.eks. test-køb.

Ombytning

Vi giver dig mulighed for at bytte nogle varer, hvis der er objektive grunde hertil, for eksempel at varens størrelse ikke passer eller lignende. Du kan bytte både til den samme vare og andre varer. Ved forskel i vareprisen refunderes/opkræves forskellen i prisen mellem de to varer, inden ombytningen er afsluttet. Vareprisen er altid ekskluderende fragtgebyr og/eller andre gebyrer som f.eks. gaveindpakning. Refundering sker dog udelukkende i varens fortrydelsesperiode. Ved ombytning gælder nogle af de samme regler, som ved fortrydelse af køb. Dette betyder helt konkret, at du har mulighed for at bytte en vare, som returneres i stand som ny. Du kan også ombytte en vare, selvom dens handelsværdi er blevet forringet. I så fald risikerer du dog at skulle betale for varens værdiforringelse. Det er dog kun muligt at bytte varer, som ikke er i stand som ny, mens fortrydelsesretten gælder. Sender du en vare, som har en værdiforringelse, efter udløbet af fortrydelsesretten, vil du blive nægtet ombytning og vil blive opkrævet fragtgebyr for tilbagelevering af varen til dig.

Ved ombytning står du selv for returfragten, mens vi sender den nye vare gratis ud til dig. Ved tunge forsendelser (20 kg og derover) bliver du dog opkrævet et fragtgebyr i forbindelse med afsendelsen af den nye vare. Bytter du mere en én gang, bliver du opkrævet både fuldt fragtgebyr på den nye forsendelse og administrativt gebyr.

Det er kun muligt at bytte varer, som du har modtaget indenfor de seneste 30 dage og helst så hurtigt som muligt.

Ombytning af gaver (inkl. julegaver)

Har du fået en vare, købt fra os, i gave, har du mulighed for at bytte den til en eller flere andre varer. Er varens fortrydelsesperiode udløbet, har du udelukkende mulighed for at bytte ubrugte varer i original og ikke beskadiget emballage. Gaver kan byttes både til beslægtede og ikke beslægtede varer, men ikke til kontanter, hvis varens fortrydelsesperiode er udløbet. Det betyder rent praktisk, at du skal finde varer, du vil bytte til, for mindst det beløb, som er blevet betalt for gaven i sin tid, ekskluderende levering og/eller andre gebyrer såsom gaveindpakning, som ikke indgår i vareprisen. Bytter du til varer, som samlet vejer under 20 kg, betaler vi fragten på de nye forsendelse. Du står derved kun for returfragten og den eventuelle forskel i prisen på varerne. Bytter du til gengæld til varer, der vejer over 20 kg, vil du ligeledes blive opkrævet fragtgebyr for den nye forsendelse. Ved ombytning anvendes samme leveringsform (posthus/pakkeshop eller levering til døren) som ved den oprindelige levering. Du kan dog vælge at ændre leveringsformen, hvis du vil betale for en dyrere leveringsform end den oprindelige.

Konstaterer vi værdiforringelse på varen eller emballagen, vil du i fortrydelsesperioden blive trukket for værdiforringelse. Er fortrydelsesperioden udløbet, vil du blive nægtet ombytning og vil få fremlagt muligheder for, hvordan du kan modtage varen retur. I sådant fald står du for fragten fra os til dig. For at forstå bedre begrebet værdiforringelse, læs gerne afsnittet om fortrydelse af køb.

Julegaver byttes senest 15 hverdage efter jul eller 30 kalenderdage efter køb, mens andre gaver byttes senest 15 kalenderdage efter de er givet i gave eller 30 kalenderdage efter køb (hvilken af delene der måtte give dig længere ombytningsret). For at benytte denne udvidede ret til ombytning, er det et krav at man ved bestilling skriver i Bemærkninger-feltet på Kassesiden, at der er tale om en gave, samt angive dato for, hvornår gaven forventes givet til modtager. Er dato for hvornår gaven gives ikke anført (gælder ikke julegaver), skal ombytning senest ske 30 kalenderdage fra købsdatoen. For julegaver gælder det, at man kan benytte den udvidede ret til ombytning på ordrer, gennemført i november og december, uden at anføre at der er tale om en julegave. Køber man inden starten af november, skal der noteres, at der er tale om en julegave, for at man kan benytte sig af muligheden for ombytning.

OBS! Ved ombytning efter udløb af fortrydelsesretten skal alle returvarer være i stand som ny. Brugte, beskadigede eller varer med værdiforringelse af anden art afvises og sendes retur for kundens regning. Dette gælder både julegaver, almindelige gaver og almindelig ombytning.

Reklamation

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.

Du har 2 års reklamationsret fra modtagelsen af varen. Reklamationsretten betyder, at du kan klage over fejl og mangler, der med sandsynlighed har været til stede på leveringstidspunktet og viser sig op til 2 år efter, at du modtog varen. Det er vigtigt at være opmærksom på forskellen mellem reklamation og garanti. Reklamation dækker ikke over fejl, som opstår som resultat af almindelig slid eller fejlagtig brug. Reklamationen dækning afhænger af varens specifikationer og den med rimelighed forventelige ydeevne.

Du kan enten få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget og rettidig, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Her tages forbehold for varer, hvis karakter eller brugen medfører, at det er forventeligt at hele varen eller dens dele har en forventet kort levetid. For eksempel, er den forventede levetid for produkter som laminerede piktogrammer 6-12 måneder, mens klemmebolde har en forventet levetid på mellem 1-4 uger.

Da produkterne på Autismeshoppen.dk henvender sig særligt personer med alsidige udfordringer, er det vigtigt at påpege, at grov behandling af produkterne eller brugen af produkterne på måder, de ikke er beregnet til, som resulterer i slid eller skader, ikke er et gyldigt grundlag for reklamation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen som regel være rettidig, dog betinget af at synlige skader eller mangler, opdaget ved modtagelse er blevet dokumenteret rettidigt og udførligt. Synlige skader (ridser, revner, buler, huller, glas i stykker, mm.) eller mangler, opdaget ved modtagelse, skal enten anmeldes straks eller dokumenteres straks med dateret billede (datostempel i billedfilen) og anmeldes indenfor fristen. Hvis ikke billedet er dateret, skal synlige skader og mangler, opdaget ved modtagelse, anmeldes senest 24 timer efter modtagelse. Reklamation af synlige skader eller mangler, som ikke anmeldes eller dokumenteres straks, bliver afvist. Vær dog opmærksom på at reklamationer enten skal indsendes inden den forventede levetid af produktet er udløbet eller skal indeholde dokumentation for, at skaden er opstået indenfor produktets forventede levetid, f.eks. i form af billeder med datostempel (optræder som standard i billedfilen, ikke på selve billedet).

OBS! Ved varer, som gives i gaver, er det købers ansvar at tjekke varen for synlige skader eller mangler ved modtagelse. Kun varer, som sælges forseglet, er undtaget dette krav. Har man som køber undladt at tjekke varerne ved modtagelse og de synlige skader eller mangler derved ikke er rettidigt dokumenteret, bortfalder reklamationsretten for disse, idet usikkerheden omkring sagen bliver for stor.

Du reklamerer varen ved at kontakte os på kundeservice@autismeshoppen.dk, hvor du inkluderer følgende:

  • Ordrenummer og dato
  • Kvittering for dit køb
  • Udførlig beskrivelse af fejlen
  • Billeder af skaden

Du bliver herefter kontaktet af os. Såfremt fejlen er en gyldig grund til reklamation, aftaler vi hvilken kompensation du vil få (reparation, ombytning eller refundering), samt hvad der skal ske med den oprindelige vare. Skal den retur til os, sender vi returlabel, som du kan benytte til at sende varen.

Vi anbefaler at du benytter vores returlabel, men såfremt reklamationen er berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger, hvis du vælger en anden forsendelsesform. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, som minimerer risikoen for yderligere skader på varen. Sådanne skader vil oftest ikke være dækket af reklamationsretten og kan umuliggøre behandlingen af reklamationen. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger, hvis du vælger at købe returlabel selv.

Varen sendes til:

Damsgaard Jensen Web ApS
Samsøgade 27, 2
8000 Aarhus C
Denmark

Vi tager ikke imod pakker, sendt til pakkepost eller med efterkrav. Pakker sendes udelukkende med post eller fragtmænd og afleveres ikke personlig på vores adresse.

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af fejlen. Du bedes beskrive, hvor længe der har været problemer med produktet, samt om evt. defekt er blevet forværret med tiden. Er skaden opstået mens du bruger eller plejer produktet, bedes du beskrive processen (f.eks. vaskeindstillinger, hvis produktet gik i stykker under en vask). Det er desuden altid en god ide at vedlægge billeder, som kan hjælpe en hurtig afklaring af problemet.

Vurderes det, at fejlen er resultat af almindeligt slid eller forkert brug, bliver reklamationen ikke godkendt og du er derved ikke berettiget til erstatning, reparation eller refusion.

OBS! Ved synlige skader på varer opstået under levering, f.eks. glas der er gået i stykker, skal sådanne skader dokumenteres med billeder på selve modtagelsestidspunktet, hvor udførlige billeder af emballagen også følger med. Er der synlige skader på emballagen, skal reklamationen senest indsendes 2 hverdage efter modtagelse af varen og du forpligtes til at følge vejledningen i afsnittet Transportskader. Er der ikke synlige skader på emballagen, kan du indsende reklamationen indenfor de lovbestemte frister, dog er det stadigvæk et krav at der er billeddokumentation for skaden fra modtagelsestidspunktet.

Begrænset ansvar

Grundet karakteren af vores produkter, samt vores målgruppe som er primært børn og voksne med udviklingsforstyrrelser, kan vi ikke holdes ansvarlige for eventuelle fysiske eller psykiske reaktioner på produkterne, samt en forringet psyke som følge af episoden.

Vi er meget opmærksomme på de særlige behov, som vores målgruppe har, men også på den individuelle karakter af udviklingsforstyrrelserne, som betyder, at det er umuligt at tilpasse et produkt fuldstændigt eller garantere at det er uskadeligt eller sikkert at bruge for alle.

Det er derfor forbrugerens ansvar alene at vurdere, om et produkt passer til en bestemt person med udviklingsforstyrrelse, som produktet skal bruges af/til.

Desuden er skader eller slid på varer som resultat af brug, som ikke kan beskrives som almindelig brug, grundet f.eks. voldsomme bevægelser eller fysisk eller psykisk handicap, som ikke tillader brugeren at bruge varen korrekt, ikke omfattet af reklamationsretten.

Transportskader

Når du modtager dine varer, opfordrer vi til, at du kontrollerer pakken for eventuelle synlige skader. Er emballagen beskadiget eller har andre synlige tegn på defekt, skal du kvittere på fragtbrevet  med forbehold for eventuelle skader på indhold. Du kan også nægte at modtage varen. Hivs du tager imod pakken, tag billeder af pakken, hvoraf mindst et billede viser fragtlabelen. Kontakt hurtigst muligt kundeservice og meddel, at du har afvist varen – eller at du har modtaget en pakke med synlige skader på emballagen.

Er pakken uskadt, men du kan konstatere skader på varerne, er det meget vigtigt at du tager billeder både af varerne og af pakken – indvendigt og udvendigt. Dette er påkrævet af fragtselskaberne i forbindelse med håndteringen af erstatningssager. Disse billeder skal du sende til os så hurtigt som muligt og senest 2 dage efter modtagelse.

Klageadgang

Du har mulighed for at få behandlet en klage ved skriftlig henvendelse til kundeservice@autismeshoppen.dk.

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag – uanset beløbets størrelse. Læs mere her.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her – http://ec.europa.eu/odr

Rekalamation – erhvervskunder

Handler du med os ifølge en kontrakt, er det beskrevet i kontrakten, hvilke retningslinjer, der gælder for reklamationer.

Handler du på vegne af din virksomhed/institution, hvor I ikke videresælger/videregiver/bevilliger/udlejer eller bruger produkterne intensivt (forstået udover normalen for gennemsnitlig brug og vedligehold, f.eks. vasker en dyne efter hver patient), gælder de almindelige reklamationsregler.

Handler du på vegne af en virksomhed/institution, hvor I videresælger/videregiver/bevilliger/udlejer eller bruger produkterne intensivt (forstået udover normalen for gennemsnitlig brug og vedligehold, f.eks. vasker en dyne efter hver patient), gælder der særlige regler:

  • Ved KUN intern intensiv brug: De fleste varer har en forventet ydeevne, baseret på f.eks. brugsperiode, antal vask, mm. Ved vurdering af din reklamationssag udvælges de mest relevante kriterier, baseret på den måde du bruger produkterne og deres forventet ydeevne.
  • Ved ekstern brug (salg/udlån/bevilling): Det er påkrævet at kunden indsamler alle de nødvendige informationer, som beskrevet i afsnittet Reklamation for private, og sender dem til os, sammen med varen. Sagen vurderes ud fra de oplysninger, vi får, samt ud fra varens stand.

Uanset hvilken type virksomhed du køber for, får du enten produktet repareret, erstattet eller refunderet indenfor rimelig tid ved berettiget reklamation. Alle øvrige betingelser for berettiget reklamation, som gælder køb af private, gælder også erhvervskøb.

Standardfortrydelsesformular

Det er som udgangspunkt ikke nødvendigt at udfylde denne formular ved fortrydelse, da en e-mail med informationer om dit ordrenummer og ønske om at fortryde dit løb vil være tilstrækkelige. Du har dog mulighed for at udfylde denne fortrydelsesformular og sende den per mail og/eller sammen med din ordre, efter du har meddelt os per mail, at du ønsker at fortryde dit køb.

____________START_____________________

Til: DJW Autismeshoppen ApS
Samsøgade 27, 2
8000 Aarhus C
kundeservice@autismeshoppen.dk

Navn:___________________________________________ Ordre nr._____________________________________________
Jeg/vi meddeler herved, at jeg/vi ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min/vores købsaftale om følgende varer/levering af følgende tjenesteydelser:
1.__________________________________________________________________
2.__________________________________________________________________
3.__________________________________________________________________
4.__________________________________________________________________
5.__________________________________________________________________

Bestilt den:___________________/modtaget den________________________

Dato:________________________ Underskrift:________________________

_________SLUT_____________

Sidst opdateret: 02 november 2022

Kontakt

Autismeshoppen.dk

DJW Autismeshoppen ApS
Samsøgade 27, 2.
8000 Aarhus C
CVR nr. 39763338
Tel. +45 52 11 10 77
kundeservice@autismeshoppen.dk
Åbningstider: Man-Fre 8:00-15:00

Telefonen er åben mandag til fredag, fra 8:00 til 15:00. Henvendelser per mail besvares indenfor 3 timer i arbejdstiden.

Vigtige informationer

  • Om os
  • Storkunde
  • Levering
  • Fortrydelse af køb, ombytning og reklamation
  • Handelsbetingelser
  • Privatlivspolitik

Sikker handel på Autismeshoppen.dk

Vi beskytter dine data effektivt med fuld kryptering af hjemmesiden og stærk persondatapolitik. Shoppen er e-mærket, hvilket giver køberbeskyttelse op til 10 000 kr. og gratis adgang til juridisk bistand.

Nyhedsbrev

© Alle rettigheder forbeholdt - DJW Autismeshoppen ApS 2018 - 2022