Vi leverer i en række lande, herunder Danmark, Tyskland, Holland, Polen, Norge, Sverige, Færøerne og Island. Du kan vælge dit land fra drop-down menuen på siden Kasse, hvorefter du får vist de tilgængelige leveringsmetoder. Er dit land ikke på listen, kontakt os venligst – det kunne være vi kan levere alligevel.
Fragtomkostninger
Når du handler på Autismeshoppen.dk, får du tilbudt flere forskellige leveringsmetoder. Du kan selv vælge, hvilken leveringsmetode eller hvilket fragtfirma, der skal bruges. Fragtgebyret betales ved kassen sammen med din ordre. Du kan ikke kræve refundering, hvis du, ved en fejl, vælger en dyrere leveringsmetode end det har været meningen. Vi vil dog altid, i det omfang det er muligt, prøve at hjælpe dig med at rette fejlen, inden ordren afsendes.
Fragtprisen på Autismeshoppen.dk er afhængig af hvilket land vi leverer til og følger priserne på vægtklasserne for hvert land, som oplyst af fragtfirmaerne. Du får gratis levering til danske pakkeshop på ordrer, hvor ordreværdien ekskl. fragt overstiger 1000 kr. Ved køb for over 5000 kr. ekskl. fragt får du også mulighed for gratis levering til døren (kun i Danmark).
Du kan vælge mellem GLS og PostNord, pakkeshop eller levering til døren. Priserne er som angivet af fragtfirmaerne og ændrer sig afhængigt af ordrens vægt.
Transportør
Vægtklasse
GLS pakkeshop
PostNord valgfrit afleveringssted
1-5 kg
49,00 kr.
52,4 kr.
5-10 kg
59,00 kr.
67,93 kr.
10-15 kg
83,73 kr.
82,06 kr.
15-20 kg
98,96 kr.
96,18 kr.
20-30 kg
–
–
Ved køb over 1000 kr. ekskl. fragt
GRATIS
GRATIS
Transportør
Vægtklasse
GLS levering til døren
PostNord levering til døren
1-5 kg
71,55 kr.
73,58 kr.
5-10 kg
83,74 kr.
89,12 kr.
10-15 kg
106,57 kr.
103,25 kr.
15-20 kg
121,8 kr.
117,37 kr.
20-30 kg
182,7 kr.
166,81 kr.
Ved køb over 5000 kr. ekskl. fragt
GRATIS
GRATIS
Ved bestillinger, der vejer over 20 kg, er det ikke muligt at bestille levering til pakkeshop grundet fragtfirmaernes begrænsninger. I stedet for leveres varen til døren med GLS/PostNord som pakke eller palle. I shoppen er det kun muligt at købe varer, der vejer op til 300 kg. Bestiller du en tungere forsendelse, kontakt os venligst for personlig service.
Leveringsprisen forudsætter at alle varer i din ordre, også evt. bestillings- eller forudbestilte varer, afsendes samlet.
Leveringsmetoder
Vi leverer med Post Nord og GLS. Du kan vælge levering på din adresse eller levering til pakkeshop/posthus.
Vi forbeholder os retten til at bruge en anden end den valgte leveringsløsning, som er mere passende til dit køb og resulterer i samme service (pakkeshop eller levering til døren), såfremt den valgte løsning ikke passer til størrelsen eller vægten på de varer, som du har bestilt. Du bliver ikke opkrævet ekstra gebyr for det.
Når varerne sendes afsted fra vores lager, modtager du en e-mail med din faktura. Kan vi ikke sende alle dine varer på samme tid, modtager du mail med faktura ved hver afsendelse af dele af din ordre.
Valg af pakkeshop
Ønsker du levering til pakkeshop/posthus, kan du frit vælge, hvor din pakke leveres. I sjældne tilfælde og særligt i juleperioden kan det ske, at nogle pakkeshops løber tør for plads. I sådant fald leveres din pakke til den nærmeste tilgængelige pakkeshop i en radius på højst 5 km fra den valgte pakkeshop. Det er desværre ikke muligt at bede GLS/PostNord om at genlevere pakken. Vi hjælper dog gerne med at finde en løsning, der passer til dig, hvis ikke det er muligt at hente pakken der, hvor den er blevet leveret.
Leveringstid
Varer på lager leveres indenfor 2-3 hverdage. Er varen i restordre, leveres den efter den på varesiden oplyste tilgængelighedsdato. Som udgangspunkt afsendes ordrer samlet for at undgå unødig belstning af miljøet, også når en eller flere af varerne er i restordre. Haster din ordre, kan du altid kontakte os med henblik på hurtig ekspedition af varer på lager.
Leveringstiderne er kun vejledende. Det er som regel ikke muligt for os at fremskynde leveringen af en ordre, som allerede har forladt vores lager.
Er varen på fjernlager eller er der tale om bestillingsvare, er leveringstiden afhængig af flere faktorer, såsom produktionstid og leveringstid fra fjernlager. I sådanne tilfælde oplyses forventet leveringstid tydeligt på produktsiden. Du får også løbende statusopdateringer på mail, efter gennemført køb.
Ved betaling på fremsendt faktura
Betaler du for din ordre på fremsendt faktura, afsender vi dine varer, først efter betalingen er gået igennem.
Min vare er væk
Det sker yderst sjældent, men det kan selvfølgelig ske, at din pakke ikke når frem. I sådanne tilfælde skal du først prøve at finde din pakke i samarbejde med fragtfirmaet ved at anvende tracking koden, som er blevet sendt til dig sammen med forsendelsesbekræftelsen. Er det umuligt at komme i kontakt med fragtfirmaet eller giver tracking koden fejl (f.eks. er ikke blevet korrekt registreret i systemet), skal du kontakte os hurtigst muligt på mail kundeservice@autismeshoppen.dk. Viser det sig, at din pakke er gået tabt i posten, får du selvfølgelig en ny sendt til dig. Der tages forbehold for udsolgte eller udgåede varer. Hvis vi ikke kan erstatte en vare, får du pengene retur.
Dit ansvar
I forbindelse med leveringen af din vare er det dit ansvar, at der er nogen, der kan tage imod pakken, når den bliver leveret til døren. Leveres pakken til pakkeshop/posthus, er det ligeledes dit ansvar at følge pakken via tracking og afhente den indenfor den fastlagte frist (typisk 7 dage). Du modtager tracking link fra os i din forsendelsesbekræftelsesmail, samt advisering fra fragtfirmaet via sms og/eller mail. Genelevering af pakker, som er blevet sendt retur grundet manglende afhentning/modtagelse, medfører et ekstra leveringsgebyr.
Det er desuden vigtigt, at du tjekker varens emballage ved modtagelse. Er emballagen eller varen beskadiget, skal du ikke åbne pakken – og hvis du har åbnet den inden du opdage skaden, skal du ikke smide nogle dele af emballagen ud, selv hvis de er i stykker eller ødelagt af væske eller lignende. Du skal tage så detaljerede billeder af skaderne som muligt og kontakte omgående enten fragtfirmaet eller os og indsende din klage sammen med billedmateriale. Det bør ske så hurtigt som muligt og senest 2 dage efter modtagelse. Det er vigtigt, at du ikke åbner pakken, flytter den eller smider emballagen ud, selv efter du har kontaktet os eller fragtfirmaet, da fragtfirmaet i nogle tilfælde vil kræve enten at inspicere eller afhente pakken på den adresse, den er blevet leveret til. Hvis du undlader at gøre, som beskrevet her, kan det medføre begrænset eller ingen ret til erstatning for den skadede pakke.
Er der til gengæld tale om skader på en eller flere varer, som ikke er relaterede til transporten, skal du kontakte os og fremsende billeder af skaden – ligesom du gør ved almindelig reklamation. Er der tale om reklamation, er fristen for anmeldelse som fastsat i loven.
Levering til udlandet
Fragtpriserne til udlandet fastsættes efter de tilgængelige transportørers priser og er derfor forskellige fra land til land. For at beregne fragtprisen til dit land, indtast venligst din adresse på siden Kasse.
Er dit land ikke på listen over lande, vi leverer til, kontakt os venligst. I mange tilfælde vil det være muligt at imødekomme ønsker om levering til andre lande.
Bestiller du levering i et land, som ikke er medlem af EU, skal du være opmærksom på, at leveringsgebyret indeholder et fortoldningsgebyr på 125 kr., som opkræves af transportøren. Desuden kan du ved modtagelse komme til at betale told af vareværdien + leveringsgebyret, afhængigt af fortoldningsreglerne i dit land.