Denmark 100% dansk ejet butik
Ring til +45 52 11 10 77
Skriv til kundeservice@auitsmeshoppen.dk
Log ind

Glemt adgangskode?

0 0

Vis ønskelisten Tilføj alle til kurven

0 0
Kurv (0)
I alt: 0.00 DKK

Kasse

Gratis fragt til pakkeshop i Danmark ved bestilling for over 1000 kr.

  • Visualisering og struktur
    • Struktur (piktogrammer)
      • Enkelte piktogrammer
        • Dreng
        • Pige
      • Værdipakker & komplette sæt
      • Træningspiktogrammer
      • Piktogramtavler
    • Nonverbal kommunikation
      • Piktogrammenuer
      • Sådan har jeg det
    • Time Timer
  • Pleje og velvære
    • Fidgets
    • Tyngdedyner
    • Tyngde
    • Stress & fokus
    • Uro/find ro
    • Bidesmykker
  • Sanser
    • Sanserum
    • Sanseintegration
    • Specialvarer
    • Synssansen
    • Høresansen
  • Udviklingslegetøj
    • Kreativitet og hobby
    • Lærerigt legetøj
    • Sensorisk legetøj
    • Motorik og koordination
      • Grovmotorik
      • Finmotorik
    • Svømning og vandleg
  • Renlighed og inkontinens
    • Bleer til store børn
    • Badeblebukser
    • Inkontinens voksne
  • Udsalg
Log ind
Min konto

Glemt adgangskode?

  • Visualisering og struktur
    • Struktur (piktogrammer)
      • Enkelte piktogrammer
        • Dreng
        • Pige
      • Værdipakker & komplette sæt
      • Træningspiktogrammer
      • Piktogramtavler
    • Nonverbal kommunikation
      • Piktogrammenuer
      • Sådan har jeg det
    • Time Timer
  • Pleje og velvære
    • Fidgets
    • Tyngdedyner
    • Tyngde
    • Stress & fokus
    • Uro/find ro
    • Bidesmykker
  • Sanser
    • Sanserum
    • Sanseintegration
    • Specialvarer
    • Synssansen
    • Høresansen
  • Udviklingslegetøj
    • Kreativitet og hobby
    • Lærerigt legetøj
    • Sensorisk legetøj
    • Motorik og koordination
      • Grovmotorik
      • Finmotorik
    • Svømning og vandleg
  • Renlighed og inkontinens
    • Bleer til store børn
    • Badeblebukser
    • Inkontinens voksne
  • Udsalg
0 0
0 Min ønskeliste

Vis ønskelisten Tilføj alle til kurven

0 0
0 Kurv
Kurv (0)
I alt: 0.00 DKK

Kasse

Gratis fragt til pakkeshop i Danmark ved bestilling for over 1000 kr.

Denmark Autismeshoppen er 100% dansk ejet Denmark

Fortrydelse af køb og returnering

Du har 14 dages fortrydelsesret ifølge forbrugeraftaleloven når du handler hos os som forbruger. De 14 dage løber fra den dag, du modtager dine varer.

Fortrydelsesretten er udelukkende forbundet med køb og forlænges ikke i forbindelse med ombytning, reklamation eller andre forhold.

Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

For at gøre brug af din fortrydelsesret skal du, gerne så hurtigt som muligt og senest 14 dage efter modtagelse af varerne, informere os skriftligt om, at du gerne vil benytte din fortrydelsesret, samt evt. grunden til at du fortryder dit køb, men dette er ikke et krav.

Du kan enten blot skrive til os med dit ordrenummer og ønske om at fortryde købet eller bruge standardfortrydelsesformularen i bunden af siden.

Ved fortrydelse skal du være opmærksom på følgende:

  • Du har 14 dage til at fortryde dit køb. Det skal du gøre skriftligt på mail: kundeservice@autismeshoppen.dk. Herefter har du 14 dage til at sende varen retur. Varen skal sendes retur så hurtigt som muligt. Vær opmærksom på, at hvis du undlader at meddele din fortrydelse som beskrevet her og blot sender varen retur, risikerer du at overskride fristen for meddelelse af fortrydelse, såfremt varen ikke er os i hænde før fortrydelsesfristens udløb (14 kalenderdage efter køb).
  • Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for. Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder).
  • Som udgangspunkt er vi forpligtet til at tilbagebetale beløbet indenfor 14 dage, efter du har meddelt os om, at du fortryder dit køb. Vi forbeholder os dog retten til at afvente modtagelsen af varen, inden vi refunderer dig, såfremt du ikke har fremlagt klar dokumentation for, at du har afsendt varen og hvilken stand varen returneres i.
  • Vi tilbagebetaler beløbet på det kort, der er blevet brugt ved købet, såfremt der ikke skriftligt er blevet aftalt andet.
  • Varen må gerne være afprøvet, men ikke brugt. Indpakning, etiketter, samt selve varen skal være i nystand i sådan en grad, at varen kan sælges til indkøbspris.  Kan varen grundet værdiforringelse kun sælges til nedsat pris, kan du risikere at vi modregner værdiforringelsen i det beløb der refunderes, alt afhængig af varens handelsmæssige værdi.
  • Emballageskader eller manglende emballage kan udgøre en værdiforringelse.
  • Er varen brugt eller i så dårlig stand, at den ikke vurderes at have en handelsmæssig værdi, forbeholder vi os retten til at nægte refusion. Sådan beslutning vil blive kommunikeret til dig via mail, hvor fotografier af varen bruges til at dokumentere varens stand.
  • Vær opmærksom på, at ansvaret for varen påhviler dig fra leveringstidspunktet til vi modtager den retur. Det betyder, at eventuelle transportskader ved returnering, som resulterer i værdiforringelse, kan resultere i nedsat eller ingen refusion for varen. Pak derfor varen omhyggeligt, for at minimere risikoen for transportskader.
  • Varer, som fremstilles specielt for dig eller ved brug af personlige/ikke kommercielle materialer, som du har leveret, er ikke omfattet af fortrydelsesretten (se mere længere nede).
  • Hygiejnevarer som bleer, inkontinensvarer, tandbørster, mm. tages ikke retur, hvis emballagen er brudt.
  • Du afholder selv omkostningerne omkring returnering af varerne
  • Såfremt varen returneres som ny og der ikke konstateres værdiforringelse, er du berettiget til at få alle dine penge tilbage, inkluderende eventuelle leveringsomkostninger, dog ikke ekstra leveringsomkostninger, hvis du selv har valgt en anden levering end vores billigste.
  • Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen eller undlade at hente din pakke uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
  • Du kan heller ikke kun fortryde en del af en ordre. Du fortryder altid hele købet og ikke de enkelte varer.

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i producentens originale emballage. Hvis den originale emballage mangler eller er beskadiget, kan det i nogle tilfælde medføre en værdiforringelse af varen.

Særligt for tøj, tekstiler, samt materialer med sugeevne (lugt, fugt, mm.):

  • Har du taget en vare i brug, hvilket resulterer i at varen “suger” lugte såsom sved, parfume, cigaretter, madlugte, husdyrlugte, mm., kan det betyde at vareværdien er forringet.
  • Er der synlige skader (også mindre) eller pletter (også enkelte) på varen, kan du risikere at refusionen nedsættes eller at der nægtes refusion afhængig af varens handelsmæssige værdi.
  • Har du IKKE taget varen i brug, men den er stadig blevet skadet, plettet, udsat for lugte, såsom cigaretter, parfume, mad- eller husdyrlugt, mm., anses varen IKKE som returneret i stand “som ny”. Alt afhængigt af varens stand og de muligheder der er for at istandsætte den/sælge den, kan du risikere at blive trukket i refusionen for evt. direkte omkostninger, såsom vask/rens og/eller konstateret værdiforringelse.
  • Ønsker du at være sikker på, at du får fuld refusion ved anvendt fortrydelsesret, skal du ikke tage varen i brug. Når du vil prøve et produkt, skal du altid sørge for at holde produktet rent og beskytte det ved f.eks. at bruge ekstra betræk i samme farve (!vigtigt for at undgå farveafsmitning!) som produktet til dyner/sidde- og liggeunderlag/lagner, mm. eller prøve tøj ovenpå andet RENT tøj. Du skal også sørge for at holde det væk fra lugte, såsom cigaretlugt, husdyrlugt, madlugt, parfumer, sved og alle de andre lugte, der måtte være. Vi anbefaler derfor, at du ikke bruger parfume, når du prøver varer, som du overvejer at returnere. Vær også opmærksom på, at parfumelugt, som stammer andre steder fra, f.eks. dit vaskemiddel eller skyllemiddel, som du har vasket dynebetræk eller tøj med, overføres nemt til varerne og forringer deres værdi på lige fod med alle andre lugte, beskrevet ovenfor. Desuden skal du være ekstra opmærksom på, at der ikke bliver spildt på tekstiler, samt at der ikke opstår huller eller andre skader. Sidst men ikke mindst skal du gemme den originale emballage og lade være med at fjerne mærkater, labels eller andre elementer, som indgår i varens eller emballagens helhed.
  • OBS! Ved returnering skal eventuelle lugte ikke dækkes over med parfume, som vi oplever nogle gange. Parfume kan være alergifremkaldende og er den hyppigste årsag til konstateret værdiforringelse.

Begrænsning

For at undgå svindel og spekulation, forbeholder vi os retten til at nægte at sælge en vare til en kunde, som indenfor de sidste 6 måneder har fortrudt købet på den samme vare eller en lignende vare, f.eks. en anden udgave eller størrelse af samme vare, samt varer, som anses for at være beslægtet grundet samme eller lignende specifikationer. Dette sker baseret på en konkret vurdering af kundehistorik eller omstændigheder ved retur. Særligt fortrydelse af køb, hvor kunden bestiller den samme vare igen med det samme, evt. for at udnytte et tilbud eller lignende, anses som køb i strid med vores regler om spekulationer.

Vær opmærksom på, at fortrydelse af køb kun kan udøves i forbindelse med et køb. Det vil sige at din fortrydelsesret løber fra den dato, du modtager dine varer. Vælger du at reklamere en vare, anses dette ikke som grund til forlængelse af fortrydelsesretten.

Returnering ved fortrydelse

Du skal returnere dine varer til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal selv afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens modtagelse og frem til vi får den retur.

Du sender varen til følgende adresse (erhvervsadresse – husk at bestille levering til erhvervsadresse, som både er billigere for dig og sikrer at vi ikke får pakker i weekender, når der er lukket):

Damsgaard Jensen Web ApS
Viengevej 3L
8240 Risskov

Vigtigt! Send venligst IKKE med DAO. DAO leverer kun om natten og deres leveringsservice egnes derfor ikke til levering til erhverv. Pakker sendt med DAO ankommer om natten, hvor der ikke er nogen, der kan tage imod. Derfor ender pakken i pakkeshop, hvorfra vi desværre ikke har mulighed for at hente.

Vi tager ikke imod pakker, sendt til pakkepost eller med efterkrav. Retur foregår udelukkende via postforsendelse eller forsendelse med fragtmænd direkte til vores adresse og ikke via personlig fremmøde. Skal du returnere en vare, leveret med fragtmænd, sørger vi for at bestille returfragt, dog er det stadigvæk dig der betaler for returforsendelsen. Udgifterne til returnering af disse varer varierer afhængigt af både varens størrelse og køreafstanden. Prisen for retur forventes at ligge mellem 1500 og 5000 kr.

Undtagelser

Der er nogle typer varer, som grundet deres karakter, er undtaget fortrydelsesretten. Heriblandt:

  • varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg
  • varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt,
  • forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen,
  • varer, som på grund af deres art bliver uløseligt blandet sammen med andre varer ved leveringen,
  • digitalt indhold, som ikke leveres på et fysisk medium, hvis udførelsen er påbegyndt med dit forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse af, at du dermed mister din fortrydelsesret, når vi har givet en bekræftelse på varigt medium.

Fortrydelsesret for erhvervskunder

Der er som udgangspunkt ingen fortrydelsesret for erhvervskunder, som ikke har en indkøbsaftale med os. Der kan dog i særlige tilfælde aftales fortrydelsesret i forbindelse med f.eks. test-køb. Erhvervskunder med en indkøbsaftale har fortrydelsesret, som fremgår af den individuelle aftale.

Ombytning

Har du brug for at ombytte en vare til en anden farve, størrelse eller lignende, kan du enten blot fortryde købet indenfor fortrydelsesrettens frist og foretage et nyt køb eller kontakte os – så hjælper vi med en ombytning uden at du behøver købe påny. Du kan også ombytte en vare, også selvom fortrydelsesretten er udløbet, såfremt varen er i stand som ny. Ved ombytning, fortaget inden udløbet af fortrydelsesretten har du igen 14-dages fortrydelsesret fra modtagelse af den nye vare. Der gælder særlige regler for gaver, som er beskrevet i næste afsnit.

Gaver

Gaver, herunder julegaver, nyder udvidet retur, ombytning og reklamation. For at man kan gøre brug af disse ekstra rettigheder, er det påkrævet at man ved bestilling markeret et køb som gave, samt angiver den præcise dato for, hvornår gaven bliver givet. Angivelsen af ufuldstændig dato eller manglende markering af en ordre som gave fører til tab af de udvidede rettigheder.

Gaver må returneres ved benyttelse af fortrydelsesretten enten 14 kalenderdage efter modtagelse af varen af køber eller 5 kalenderdage efter gaven er blevet givet (ift. anført dato ved køb), hvad end giver længere fortrydelsesret. Det betyder, at vi skal have skriftlig besked om ønsket at fortryde på mail senest 5 kalenderdage efter en gave er blevet givet. Denne frist påvirkes ikke af perioder med ferie eller lignende, hvor butikken holder lukket, idet meddelt fortrydelse udelukkende handler om at give os besked inden fristen, hvilket altid er muligt på mail. Udvidet fortrydelsesret, som strækker sig over de 14 dages standardfortrydelsesret, gælder udelukkende varer, som er ubrugt og uskadt (hverken vare eller emballage). Brugte varer eller varer, hvor vareværdien er forringet, må kun fortrydes indenfor 14 kalenderdage efter køb.

Har du fået en vare, købt fra os, i gave, har du mulighed for at bytte den til en eller flere andre varer. Er varens standardfortrydelsesperiode udløbet, har du udelukkende mulighed for at bytte ubrugte varer i original og ikke beskadiget emballage. Gaver kan byttes både til beslægtede og ikke beslægtede varer, men ikke til kontanter, hvis varens fortrydelsesperiode er udløbet. Det betyder rent praktisk, at du skal finde varer, du vil bytte til, for mindst det beløb, som er blevet betalt for gaven i sin tid, ekskluderende levering og/eller andre gebyrer såsom gaveindpakning, som ikke indgår i vareprisen. Vi betaler fragten på den nye forsendelse. Du står derved kun for returfragten og den eventuelle forskel i prisen på varerne. Ved ombytning anvendes samme leveringsform (posthus/pakkeshop eller levering til døren) som ved den oprindelige levering. Du kan dog vælge at ændre leveringsformen, hvis du vil betale for en dyrere leveringsform end den oprindelige.

Konstaterer vi værdiforringelse på varen eller emballagen, vil du i fortrydelsesperioden blive trukket for værdiforringelse. Er fortrydelsesperioden udløbet, vil du blive nægtet ombytning og vil få fremlagt muligheder for, hvordan du kan modtage varen retur. I sådant fald står du for fragten fra os til dig. For at forstå bedre begrebet værdiforringelse, læs gerne afsnittet om fortrydelse af køb længere oppe på siden.

Gaver byttes senest 15 hverdage efter gaven er givet eller 30 kalenderdage efter køb (hvilken af delene der måtte give dig længere ombytningsret). For at benytte denne udvidede ret til ombytning, er det et krav at man ved bestilling angiver, at der er tale om en gave, samt angive dato for, hvornår gaven forventes givet til modtager. Er dato for hvornår gaven gives ikke anført, skal ombytning senest ske 30 kalenderdage fra købsdatoen.

OBS! Ved ombytning efter udløb af standardfortrydelsesretten (14 kalenderdage efter køb) skal alle returvarer være i stand som ny. Brugte, beskadigede eller varer med værdiforringelse af anden art afvises og sendes retur for kundens regning. Dette gælder både julegaver, almindelige gaver og almindelig ombytning.

Reklamation

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.

Du har 2 års reklamationsret fra modtagelsen af varen. Reklamationsretten betyder, at du kan klage over fejl og mangler, der med sandsynlighed har været til stede på leveringstidspunktet og viser sig op til 2 år efter, at du modtog varen. Det er vigtigt at være opmærksom på forskellen mellem reklamation og garanti. Reklamation dækker ikke over fejl, som opstår som resultat af almindeligt slid eller fejlagtig brug. Reklamationens dækning afhænger af varens specifikationer og den med rimelighed forventelige ydeevne.

Du kan enten få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget og rettidig, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

For alle varer (herunder varer med begrænset holdbarhed) gælder det, at almindeligt slid ikke er en mangel i købelovens forstand, selvom nedslidning kan indtræde inden udløbet af de 2 års reklamationsret, hvis varen har haft den holdbarhed, man med rimelighed kan forvente. For eksempel, er den forventede levetid for produkter som laminerede piktogrammer 6-12 måneder, mens klemmebolde har en forventet levetid på mellem 1-4 uger.

Da produkterne på Autismeshoppen.dk henvender sig særligt personer med alsidige udfordringer, er det vigtigt at påpege, at grov behandling af produkterne eller brugen af produkterne på måder, de ikke er beregnet til, som resulterer i slid eller skader, ikke er et gyldigt grundlag for reklamation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen som regel være rettidig.

Vi opfordrer til, at man reklamerer så hurtigt som muligt, efter manglen er opdaget.

Synlige skader (ridser, revner, buler, huller, glas i stykker, mm.) eller mangler, opdaget ved modtagelse, bedes enten anmeldes straks eller dokumenteres straks med dateret billede (datostempel i billedfilen) og anmeldes indenfor fristen. Hvis ikke billedet er dateret, bedes synlige skader og mangler, opdaget ved modtagelse, anmeldes senest 24 timer efter modtagelse. Reklamation af synlige skader eller mangler, som ikke anmeldes eller dokumenteres straks, kan risikere at blive afvist.

Vær venligst opmærksom på at ved modtagelse af varen overdrages ansvaret for varen til dig. Dette gælder både når du køber til dig selv og i gave til andre. Derfor er det altid en god ide, at du tjekker varerne ved modtagelse og anmelder eventuelle skader/mangler hurtigst muligt og rettidigt.

Du reklamerer varen ved at kontakte os på kundeservice@autismeshoppen.dk, hvor du inkluderer følgende:

  • Ordrenummer og dato
  • Kvittering for dit køb
  • Udførlig beskrivelse af fejlen
  • Billeder af skaden

Du bliver herefter kontaktet af os. Såfremt fejlen er en gyldig grund til reklamation, aftaler vi hvilken kompensation du vil få (reparation, ombytning eller refundering), samt hvad der skal ske med den oprindelige vare. Skal den retur til os, sender vi returlabel, som du kan benytte til at sende varen.

Vi anbefaler at du benytter vores returlabel, men såfremt reklamationen er berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger, hvis du vælger en anden forsendelsesform. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, som minimerer risikoen for yderligere skader på varen. Sådanne skader vil oftest ikke være dækket af reklamationsretten og kan umuliggøre behandlingen af reklamationen. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger, hvis du vælger at købe returlabel selv.

Varen sendes til:

Damsgaard Jensen Web ApS
Viengevej 3L
8240 Risskov

Vigtigt! Send venligst IKKE med DAO. DAO leverer kun om natten og deres leveringsservice egnes derfor ikke til levering til erhverv. Pakker sendt med DAO ankommer om natten, hvor der ikke er nogen, der kan tage imod. Derfor ender pakken i pakkeshop, hvorfra vi desværre ikke har mulighed for at hente.

Vi tager ikke imod pakker, sendt til pakkepost eller med efterkrav. Pakker sendes udelukkende med post eller fragtmænd og afleveres ikke personlig på vores adresse.

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af fejlen. Du bedes beskrive, hvor længe der har været problemer med produktet, samt om evt. defekt er blevet forværret med tiden. Er skaden opstået mens du bruger eller plejer produktet, bedes du beskrive processen (f.eks. vaskeindstillinger, hvis produktet gik i stykker under en vask). Det er desuden altid en god ide at vedlægge billeder, som kan hjælpe en hurtig afklaring af problemet.

Vurderes det, at fejlen er resultat af almindeligt slid eller forkert brug, bliver reklamationen ikke godkendt og du er derved ikke berettiget til erstatning, reparation eller refusion.

OBS! Ved synlige skader på varer opstået under levering, f.eks. glas der er gået i stykker, bedes sådanne skader dokumenteret med billeder på selve modtagelsestidspunktet, hvor udførlige billeder af emballagen også følger med. Er der synlige skader på emballagen, bedes reklamationen senest indsendt 2 hverdage efter modtagelse af varen og du bedes følge vejledningen i afsnittet Transportskader.

Begrænset ansvar

Grundet karakteren af vores produkter, samt vores målgruppe som er primært børn og voksne med udviklingsforstyrrelser, kan vi ikke holdes ansvarlige for eventuelle fysiske eller psykiske reaktioner på produkterne, samt en forringet psyke som følge af episoden.

Vi er meget opmærksomme på de særlige behov, som vores målgruppe har, men også på den individuelle karakter af udviklingsforstyrrelserne, som betyder, at det er umuligt at tilpasse et produkt fuldstændigt eller garantere at det er uskadeligt eller sikkert at bruge for alle.

Det er derfor forbrugerens ansvar alene at vurdere, om et produkt passer til en bestemt person med udviklingsforstyrrelse, som produktet skal bruges af/til.

Desuden er skader eller slid på varer som resultat af brug, som ikke kan beskrives som almindelig brug, grundet f.eks. voldsomme bevægelser eller fysisk eller psykisk handicap, som ikke tillader brugeren at bruge varen korrekt, ikke omfattet af reklamationsretten.

Transportskader

Når du modtager dine varer, opfordrer vi til, at du kontrollerer pakken for eventuelle synlige skader. Er emballagen beskadiget eller har andre synlige tegn på defekt, bedes du kvittere på fragtbrevet  med forbehold for eventuelle skader på indhold. Du kan også nægte at modtage varen. Hvis du tager imod pakken, tag billeder af pakken, hvoraf mindst et billede viser fragtlabelen. Kontakt hurtigst muligt kundeservice og meddel, at du har afvist varen – eller at du har modtaget en pakke med synlige skader på emballagen.

Er pakken uskadt, men du kan konstatere skader på varerne, er det meget vigtigt at du tager billeder både af varerne og af pakken – indvendigt og udvendigt. Dette er påkrævet af fragtselskaberne i forbindelse med håndteringen af erstatningssager. Disse billeder bedes du sende til os så hurtigt som muligt og gerne senest 2 dage efter modtagelse, da det letter vores reklamationssag overfor fragtfirmaet.

Klageadgang

Du har mulighed for at få behandlet en klage ved skriftlig henvendelse til kundeservice@autismeshoppen.dk.

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag – uanset beløbets størrelse. Læs mere her.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her – http://ec.europa.eu/odr

Reklamation – erhvervskunder

Handler du med os ifølge en kontrakt, er det beskrevet i kontrakten, hvilke retningslinjer, der gælder for reklamationer.

Handler du på vegne af din virksomhed/institution, hvor I ikke videresælger/videregiver/bevilliger/udlejer eller bruger produkterne intensivt (forstået udover normalen for gennemsnitlig brug og vedligehold, f.eks. vasker en dyne efter hver patient),

Handler du på vegne af en virksomhed/institution, hvor I videresælger/videregiver/bevilliger/udlejer eller bruger produkterne intensivt (forstået udover normalen for gennemsnitlig brug og vedligehold, f.eks. vasker en dyne efter hver patient), gælder der særlige regler:

  • Ved KUN intern intensiv brug: De fleste varer har en forventet ydeevne, baseret på f.eks. brugsperiode, antal vask, mm. Ved vurdering af din reklamationssag udvælges de mest relevante kriterier, baseret på den måde du bruger produkterne og deres forventet ydeevne.
  • Ved ekstern brug (salg/udlån/bevilling): Det er påkrævet at kunden indsamler alle de nødvendige informationer, som beskrevet i afsnittet Reklamation for private, og sender dem til os, sammen med varen. Sagen vurderes ud fra de oplysninger, vi får, samt ud fra varens stand.

Uanset hvilken type virksomhed du køber for, får du enten produktet repareret, erstattet eller refunderet indenfor rimelig tid ved berettiget reklamation. Alle øvrige betingelser for berettiget reklamation, som gælder køb af private, gælder også erhvervskøb.

Standardfortrydelsesformular

Det er som udgangspunkt ikke nødvendigt at udfylde denne formular ved fortrydelse, da en e-mail med informationer om dit ordrenummer og ønske om at fortryde dit løb vil være tilstrækkelige. Du har dog mulighed for at udfylde denne fortrydelsesformular og sende den per mail og/eller sammen med din ordre, efter du har meddelt os per mail, at du ønsker at fortryde dit køb.

____________START_____________________

Til: Damsgaard Jensen Web ApS
Viengevej 3L
8240 Risskov
kundeservice@autismeshoppen.dk

Navn:___________________________________________

Adresse:  ___________________________________________________________________

Ordre nr._____________________________________________

Jeg/vi meddeler herved, at jeg/vi ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min/vores købsaftale om følgende varer/levering af følgende tjenesteydelser:
1.__________________________________________________________________
2.__________________________________________________________________
3.__________________________________________________________________
4.__________________________________________________________________
5.__________________________________________________________________

Bestilt den:___________________/modtaget den________________________

Dato:________________________ Underskrift:________________________

_________SLUT_____________

Sidst opdateret: 12 september 2024

Kontakt

Autismeshoppen.dk

DJW Autismeshoppen ApS
Samsøgade 27, 2.
8000 Aarhus C
CVR nr. 39763338
Tel. +45 52 11 10 77
kundeservice@autismeshoppen.dk
Åbningstider: Man-Fre 8:00-15:00

OBS! Vi har ikke en fysisk butik. Bestilte varer kan afhentes på vores lager. Retur og reklamationer sendes ligeledes til vores lager på Viengevej 3L i Risskov.

Telefonen er åben mandag til fredag, fra 8:00 til 15:00. Henvendelser per mail besvares indenfor 3 timer i arbejdstiden.

Vigtige informationer

  • Om os
  • Ansvar, miljø og sikkerhed
  • Indkøbsaftale og storkunde
  • Levering
  • Fortrydelse af køb, ombytning og reklamation
  • Handelsbetingelser
  • Privatlivspolitik

Sikker handel på Autismeshoppen.dk

Vi beskytter dine data effektivt med fuld kryptering af hjemmesiden, effektiv firewall og malware scanning, samt stærk persondatapolitik. Shoppen er e-mærket, hvilket giver dig køberbeskyttelse op til 10 000 kr. og gratis adgang til juridisk bistand.

Nyhedsbrev

© Alle rettigheder forbeholdt - DJW Autismeshoppen ApS 2018 - 2024